You are currently viewing Jak wspierać dziecko z dysleksją

Jak wspierać dziecko z dysleksją

Rozmowa z dr Małgorzatą Chojak – kierownikiem Laboratorium Badań nad Neuroedukacją w Instytucie Pedagogiki na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Skrót artykułu:
Przedstawienie Małgorzaty.
Spis zagadnień, które zostały poruszone podczas rozmowy.
Laboratorium Badań nad Neuroedukacją w Instytucie Pedagogiki na UMCS

Kim jest Małgorzata Chojak?

dr Małgorzata Chojak – kierownik Laboratorium Badań nad Neuroedukacją w Instytucie Pedagogiki na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Przykładowe zrealizowane projekty:

– Mój tajemniczy mózg (konkurs MNiSW),

– Zidentyfikowanie markerów zaburzeń rozwojowych u dzieci, widocznych w ilościowej analizie zapisu EEG,

– 2015-2024 wyjazdy studyjne do Islandii, Norwegii, Włoch, Rumunii.

Ukończyła kursy specjalistyczne z zakresu neuroobrazowania mózgu. Autorka kilkudziesięciu publikacji na temat rozwoju dzieci, wpływu mediów na funkcjonowanie dzieci i dorosłych i z zakresu metod pracy z dziećmi opartych na badaniach neurobiologicznych.

O czym jest nasza rozmowa?

Z p. Małgorzatą rozmawiamy m.in. o tym:

  • jakie procesy zachodzą w mózgu podczas czytania,
  • czym różnią się od siebie dysleksja, dysortografia, dysgrafia i dyskalkulia,
  • dlaczego dziecko rodzi się z dysleksją,
  • jak przeprowadza się diagnozę dysleksji,
  • kiedy można wystąpić o opinię o dysleksji,
  • czy dysleksja zostaje na całe życie,
  • czy można zniwelować objawy dysleksji,
  • polisensoryka w procesie nauczania,
  • dlaczego diagnozę autyzmu trzeba odnawiać , a dysleksji nie,
  • czy oburęczność u dzieci wiąże się z wyższą inteligencją,
  • jak wspomagać dzieci z dysleksją,
  • czy komputer może zastąpić odręczne pisanie u dziecka z dysleksją,
  • dlaczego korzystanie z nowoczesnych technologii może źle wpływać na mózg dziecka,
  • jaki może być pozytywny wpływ technologii,
  • od jakiego wieku i w jakim zakresie należy wprowadzać nowoczesne technologie w życiu dziecka,
  • czy nauka obsługi nowoczesnych technologii jest dzieciom potrzebna,
  • dlaczego łatwiej nam się skupić, czytając z kartki niż z ekranu komputera, porównanie czytania tekstu z czytnika e-booków, tabletu i komputera.

Zapraszam do obejrzenia rozmowy na moim kanale na YouTube!

Dodaj komentarz