Rozmowa z Ewą Bensz-Smagałą i Alicją Grzenik – psycholożkami z Lucky Mind.
Kim są Ewa Bensz-Smagała i Alicja Grzenik?
Ewa Bensz-Smagała – Psycholog dziecięcy, oligofrenopedagog, terapeuta.
Jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym katedry Psychologii w Akademii Górnośląskiej w Katowicach, pracuje również jako trener i terapeuta. Obecnie realizuje ścieżkę specjalizacji z psychologii klinicznej dzieci i młodzieży. Większość pracy zawodowej poświęca dzieciom, stara się szczególnie pomagać i rozwijać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Alicja Grzenik – Psycholożka, koordynatorka konferencji popularnonaukowych. Aktywnie uczestniczy w wydarzeniach naukowych, jest współautorką poradników obejmujących tematykę psychologiczną. Prowadzi również warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców i nauczycieli oraz zajęcia z efektywnej nauki i kreatywności dla dzieci.
O czym jest nasza rozmowa?
Z Ewą i Alą rozmawiamy m.in. o tym:
- co to są umiejętności społeczne
- jak przebiega rozwój umiejętności społecznych u dziecka chodzącego do tradycyjnej szkoły
- czy to dobrze, że w polskich szkołach występuje podział dzieci na klasy ze względu na rok ich urodzenia
- jak przebiega rozwój umiejętności społecznych u dziecka uczącego się na edukacji domowej
- czy kontakt z dorosłymi może zastąpić kontakt z rówieśnikami
- czy dzieci z rodzin wielodzietnych łatwiej nabędą umiejętności społeczne
- czy dzieci z ed są z reguły bardziej samodzielne/przedsiębiorcze/otwarte czy może raczej ciche/spokojne/wycofane
- jak postępować z dzieckiem nieśmiałym na ed
- rodzice na ed i ich potrzeby – jak sobie pomóc.
Zapraszam do obejrzenia rozmowy na moim kanale na YouTube!
Pingback: 5 mitów dotyczących edukacji domowej – Radosny Kwadrat