Rozmowa z Katarzyną Winiarek – trenerką myślenia krytycznego, Certyfikowaną Brain Coach, językoznawczynią, absolwentką filologii angielskiej Uniwersytetu Warszawskiego.
Kim jest Katarzyna Winiarek?
Trenerka myślenia krytycznego, Certyfikowana Brain Coach, językoznawczyni, absolwentka filologii angielskiej Uniwersytetu Warszawskiego.
Od wielu lat dyrektorka Instytutu Krytycznego Myślenia, odpowiedzialna za metodykę i jakość szkoleń dla trenerów, nauczycieli oraz dyrektorów szkół. Tworzy autorskie programy edukacyjne promujące kulturę myślenia krytycznego, refleksyjne przywództwo i inteligencję emocjonalną. Kompetencje rozwija m.in. w Foundation for Critical Thinking oraz Project Zero (Harvard), interesując się neurodydaktyką i świadomą edukacją dzieci oraz dorosłych.
Autorka polskiego przekładu książki Lindy Elder i Richarda Paula, autorytetów w dziedzinie myślenia krytycznego „30 dni do lepszego myślenia i spełnionego życia dzięki praktykowaniu myślenia krytycznego”.
O czym jest nasza rozmowa?
Z Kasią rozmawiamy m.in. o tym:
- dlaczego powstał Instytut Krytycznego Myślenia,
- czym jest krytyczne myślenie u dzieci,
- jakie pomoce i narzędzie otrzymują nauczyciele w Instytucie Krytycznego Myślenia,
- czy polska szkoła hamuje rozwój krytycznego myślenia,
- ile czasu potrzebują nauczyciele, by uwierzyć w siebie i zmienić sposób nauczania,
- w jaki sposób ujawnia się brak krytycznego myślenia u polskich dzieci,
- jak zmieniają się uczniowie po wdrożeniu tych zmian,
- jak funkcjonuje dorosły, który opanował umiejętność krytycznego myślenia,
- czy dzieci łatwiej uczą się myślenia krytycznego niż dorośli,
- czy myślenie krytyczne powinno się wprowadzać już na etapie przedszkola,
- w jaki sposób rodzic może wspierać rozwój myślenia krytycznego u przedszkolaka,
- w jaki sposób rodzic może wspierać rozwój myślenia krytycznego u dziecka w wieku szkolnym,
- jak może kształtować się przyszłość krytycznego myślenia w Polsce.
Zapraszam do obejrzenia rozmowy na moim kanale na YouTube!