Rozmowa z Pauliną Potrykus-Woźniak i Hanną Sokołowską-Fusiarą – nauczycielkami z Waldorfskiej Szkoły Podstawowej im. Augusta Cieszkowskiego w Warszawie.
Skrót artykułu: Przedstawienie Hani i Pauliny. Spis zagadnień, które zostały poruszone podczas rozmowy. Waldorfska Szkoła Podstawowa im. A. Cieszkowskiego w Warszawie |
Kim są Hanna Sokołowska-Fusiara i Paulina Potrykus-Woźniak?
Hanna Sokołowska-Fusiara – w szkole waldorfskiej pracuje od czterech lat – jako nauczycielka muzyki oraz wychowawca klasy piątej. Jest absolwentką szkoły muzycznej w klasie skrzypiec. Ukończyła studia filologii polskiej ze specjalnością logopedyczną. Zanim trafiła do szkoły waldorfskiej, pracowała jako logopeda w placówkach edukacyjnych oraz medycznych. Córka chodzi do przedszkola waldorfskiego, a syn jest pierwszoklasistą w szkole, w której pracuje mama.
Paulina Potrykus-Woźniak – w szkole waldorfskiej uczy czwarty rok. Do pedagogiki przywiodło ją rodzicielstwo – jako rodzic z pedagogiką waldorfską związana jest od prawie dziesięciu lat. Zanim wybrała szkołę, zajmowała się zawodowo wydawaniem książek.
O czym jest nasza rozmowa?
Z Pauliną i Hanną rozmawiamy m.in. o tym:
- kto, gdzie i kiedy założył pierwszą szkołę waldorfską,
- podstawowe założenia pedagogiki waldorfskiej,
- momenty rozwojowe u dziecka,
- pojęcie sensu nauki,
- czym pedagogika waldorfska wyróżnia się spośród innych alternatywnych metod nauczania,
- postać nauczyciela w szkołach waldorfskich,
- podręczniki w szkołach waldorfskich,
- artystyczny sposób pracy w szkołach waldorfskich,
- rola muzyki w pedagogice waldorfskiej,
- rola rytmu w pedagogice waldorfskiej,
- waldorfskie szkoły średnie,
- wychowanie społeczne w pedagogice waldorfskiej,
- pedagogika „czekania”,
- edukacja waldorfska za granicą,
- dlaczego tak mało jest szkół waldorfskich w Polsce,
- plan dnia w szkole waldorfskiej,
- co dzieci zyskują dzięki edukacji waldorfskiej,
- gdzie szukać informacji o szkole Pauliny i Hani w Internecie.
Zapraszam do obejrzenia rozmowy na moim kanale na YouTube!